Monday, August 22, 2011

10 päeva Hollandis

Varahommikul (13.08) Hollandisse kohale jõudes, tekkis lennujaamas kohvrit oodates sees üsna suur ärevus. Mõtlesin, et huvitav mida ma oma vahetusperele ütlema peaks või millised nad reaalselt välja näevad ja mis nad huvitav minust arvavad jnejne. Kõik läks aga väga libedalt, tundsin vahetusema Janny(55a) kohe ära (ta on väikest kasvu ja koguaeg laia naeratusega) ja isa Henry (55a) oli samuti pildilt tuttav.
Kuna mu päris vanemad olid ka teatud põhjustel samal ajal lennujaamas kui mina sinna jõudsin, siis kuigi YFU seda eriti ei soovita, siis kohtusid mu vanemad ja vahetuspere juba esimesel päeval :). Istusime kõik koos veidi kohvikus ja siis läksime oma teed - mina oma vahetusperega Hasselt'isse (Põhja-Holland) ja vanemad + Richard Uden'isse(Lõuna-Holland).
Autosõit algas pika jutuajamisega igasugustel üldistel teemadel, poole tee peal koju hakkas aga minu vahele jäänud öö tunda andma ja silm vajus iga minuti tagant kinni :). Kohale jõudes tutvusin oma uue venna Tiemeniga (20a), ning siis nägin esimest korda oma tuba. See on päris norm, ei kurda :) ainuke asi mis esialgu mind üllatas oli mu toa nurgas olev kraanikauss :D
(preagu leian, et see on isegi päris mõnus). Pakkisin asjad lahti ja siis sõitsime veidi mööda Hasselt'it ringi. Õhtuks oli Tiemen mulle väikse üllatuse korraldanud ja kuskil 10 sõpra külla kutsunud. (Ma olen oma vahetus-vennaga hullult rahul - ta on selline seltskonnahing ja temaga ei ole kunagi igav :). Pildil on ta vasaskul ja paremal tema parim sõber Tom). Ta sõbrad jätsid kõik hästi sümpaatse mulje ja nendega oli päris lahe. Ainuke jama oli selles, et ma polnud ikka veel maganud... Aga edasi läksime kohalikku baari kus oli ka päris lõbus, kuigi muusika oli väga "huvitav". Nimelt tavalised klubi laulud tulid vaheldumisi läbulauludega, üks hetk olid vist isegi järjest "Loca People" ja see tibutantsu laul :D. Esimene õhtu saime siis magama kuskil 3-4 ajal.

Järgmine (14.08) hommik oli aga jälle varajane äratus, sest minu regioonis on enamus inimesed usklikud ning hommikul 8.45 peab ju kirikus olema! Ajasin siis end ka huvi näitamise eesmärgil voodist üles ning läksime kirikusse. Ilmselgelt oli ka seal ärkvel püsimine minujaoks uskumatult raske... Kuna aga kirikus oli ligi 300 inimest ja ma istusin teises reas, siis oleks see üsna piinlik
olnud. Üks hetk nimetas kõigi ees rääkiv mees aga minu nime, tervitas mind ja rääkis kõigile, kust ma tulen ja kes ma olen. Ma poleks elus midagi sellist oodanud, aga minu arvates oli selline vastuvõtt päris lahe!


Järgneval 2 päeval käisid meilt kodust hästi paljud inimesed läbi. Kuna mu vahetusvanematel on kokku 8 last (4 poega ja 4 tütart, ainult Tiemen elab veel kodus), siis tutvusin päris paljude pereliikmetega. Siin on ka see täiesti normaalne, kui samas linnas elav sõber astub ilma ette-helistamiseta suvalisel ajal su maja tagauksest sisse, seega oli koguaeg maja rahvast täis ja
tegevust palju.

Kolmapäeval (17.08) läksin De Glind'i YFU laagrisse. Lugesin varem kodus ainult seda, et see on Hollandi keele õppimiseks ning ausalt öeldes tundus, et need 4 ööd-päeva kuskil Hollandi
hotellis/konverentsikeskuses tulevad üsna igavad.
Majja kohale jõudes nägin oma toa uksel sildilt, et mu toakaaslane on Ignacio Lopez - esialgu
ehmatas üsna ära, et samu rahvuseid tubadesse kokku ei pandud aga lõppude-lõpuks olin ma isegi päris õnnelik, et just temaga koos olin. Tuli välja, et sinna laagrisse tulid kõik YFU'ga Hollandisse tulnud õpilased. Meid oli kokku 18 eri riigist peaaegu 50 inimest - Jaapanist, Taist, Belgiast, Ungarist, Eestist, Leedust, USA'st, Argentiinast, Tšiilist, Brasiiliast, Saksamaalt, Taanist, Sveitsist, Moldovast, Slovakkiast ja Soomest, Mehhikost ja
Prantsusmaalt.Tavaliste nime-mängudega tehti meid omavahel nö tuttavaks, kuid tegelikult jäeti enamus meie endi teha. Põhimõtteliselt nägi asi välja nii, et 50 omavahel võõrast inimest pandi ühele alale ning kõik julgemad alustasid omavahel vestlust - "Hi, I'm ... and I'm from ...! What's your name and where do you come from?" See tundus esmapilgul üsna imelik ja kohatu olukord,
kuid üllatavalt kiiresti harjus ära. Vestlused muutusid iga korraga aina pikemateks ja vähem imelikeks, ning
inimesed hakkasid vaikselt võõrastest sõpradeks muutuma :). Kuigi kõigiga oli fun, siis kõige rohkem aega veetsin vist õpilastega Tšiilist, Belgiast, Ungarist, Jaapanist, Leedust, USA'st ja Saksamaalt. Mängisime vutti, võrku, erinevaid Hollandi YFU inimeste korraldatud mänge ja lebotasime niisama. Lähemateks sõpradeks muutusid Benoit ja Aurore(Belgia), Sziszi(Ungari) ja Ignacio(Tšiili). Iga õhtu veetsime aega samas majas asuvas baaris (seekord oli seal hea muusika), kus sai ka igast kino tehtud :).

20.08 oli laagri viimane päev. Meid saadeti kohaliku linna peale Hollandi keeles mingile küsimustikule vastuseid otsima. Saime sellega ilusti hakkama, sõime, ning peale Hollandi YFU bossi kõnet oli laager ametlikult läbi. Haigelt kahju oli lahkuda, selliste inimestega oleks seal võinud palju pikemalt koos olla... Leppisime aga osa rahvaga kokku, et lähme veel lähiajal Hollandi peale väiksele tripile.

Hetkel (23.08) on mu vahetusvanemad reisil, ning tulevad tagasi alles 31.08. Senikaua olen Tiemeniga 2kesi kodus või oma vanema nö venna Rik'i juures Genemuidenis. Genemuideni kui linna kohta pean nii palju ütlema, et kuigi Rik'i elamine on täitsa mõnus, siis siin ma ilmselt kunagi ise nõus elama ei oleks. Nimelt on kohalikud inimesed oma usus nii kinni, et kõik elavad hästi konservatiivselt, naised ei tohi kunagi näiteks oma juukseid lõigata ja peavad kandma AINULT seelikuid mis on põlvest madalamad. Naistel on üldse pükste kandmine keelatud, ning meestel peavad olema püksid samuti põlvest madalamad. Ma ei oleks varem osanud arvata, et sellises nö vabameelsusega kuulsas riigis ka selliseid piirkondi on... Vähemalt ühe korra üritan
ma aga ka sealses kirikus ära käia, see tuleb ilmselt huvitav kogemus :).

Kooli kohta nii palju, et 1. septembril on mul Greijdanus'e kooli direktoriga vestlus ning siis saan oma kooli ja klassi kohta täpsemalt teada. Praegu tean vaid seda, et kool algab meie regioonis 5. septembril :). Mu pere enamus lapsed on kunagi käinud selles samas koolis, ning neil oli selle kohta vaid häid sõnu öelda - loodan, et neil on õigus.

Keel on mul veidi juba ka arenenud. Kui inimesed piisavalt aeglaselt räägivad, siis saan ma umbes poolest jutust aru. Suudan peale igapäevaste fraaside ka mõne korralikuma lause koostada, kuid see tuleb veel aeglaselt :). Üldiselt olen arenguga rahul ja loodan, et saan keele üsna kiiresti suhu.

Hetkel selleks nädalaks palju plaane pole. Peaks kiiremas korras ainult Hollandi tel numbri tegema ja korraliku ratta ostma. Esialgu lootsin endale mõne eriti odava ja vana roostes hipi ratta osta, kuid pere ning viimased päevad kui ma VÄGA palju rattaga olen pidanud sõitma on mulle selgeks teinud, et sellisega siin iga päev kooli sõites hakkama ei saaks :) kurb aga tõsi...

Praegu on järgmised plaanid tehtud laupäevaks (27.08), saame Aurore, Benoit ja Sziszi'ga Amerfoortis kokku ja veedame ühe päeva koos seal :)

Tot volgende week!

4 comments:

Sanna said...

Megahea postus, tundub, et elu saab sul seal vägev olema! Pea püsti. PS: kuidas on YFU suhted alkoholiga - kas jood ka, kui seal oled?

Robi said...

Aitäh-aitäh :). Muidu mõistlikus koguses on alkohol lubatud.

Marge said...

Mönus blogi! Nii lahe lugeda! Keep it running. Marge

Anonymous said...

Olen Mavis Calos, esindaja Aiicco kindlustus plc, anname välja laenu individuaalsed
erinevused usalduse ja au. anname laenu intressimääraga 2%. kui olete huvitatud võtke meiega ühendust selle ettevõtte e-pos (amaah.credit.offer@gmail.com) nüüd jätkata oma laenu üleminekudokumendi ok. kui teil on vaja laenu, et luua ettevõtte või kooli te olete väga teretulnud Aiicco kindlustus plc. Võite meiega ühendust võtta ka selle e-post: ( maviscalos_laen_laenamine@outlook.com ). saame üle kanda summa, mida taotletakse enne nädalas.

DO YOU NEED LOAN FOR PERSONAL BUSINESS? IF YES CONTACT OUR EMAIL ABOVE TO PROCEED WITH YOUR LOAN TRANSFER IMMEDIATELY OK.